ABS, ASR i migająca lampka hamulca ręcznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukasz5delm
    Classic
    • 2010
    • 8

    ABS, ASR i migająca lampka hamulca ręcznego

    Wreszcie przyszedł czas i nas mnie - w dniu 15 marca (dzień przed imieninami Oktawii ) odebrałem swoją O2 Tour .
    Zamówiona 19 września, miała być na 16ego kwietnia, następnie koło lutego powiedziano mi, że będzie z końcem maja, a koło 20-ego lutego dostałem miłą informację, że termin ponownie został zmieniony i urodzi się w ósmym tygodniu i tak też się stało .
    Logo OCP na grillu już jest, teraz literki na klapę - pozdrawiam wszystkich czekających. Czekajcie spokojnie bo warto! :wink:
  • karol_pawel
    Classic
    • 2008
    • 26

    #2
    ABS, ASR i migająca lampka hamulca ręcznego

    Witam serdecznie.
    Po wymianie klocków hamulcowych, tarcz i tloczków (nie wiem czy wszystkich) przez "mechanika" zaczęła mi się palić kontrolka od ABS (co jakiś czas - jak padał deszcz przestawała świecić). Samochód hamował tak ja by te ABS'y się włączały tzn. pulsacyjnie na suchej drodze kiedy kontrolka się nie świeciła. Po kilku dniach do kontrolki ABS dołączyła kontrolka od ASR - pojechałem do tego "mechanika" a on mi na to że bezpieczniki możemy odpiąć i nie będzie świeciło na co ja hahahahah i ... tak jeździłem jakiś czas aż do wczoraj kiedy do tej choinki dołączyła kontrolka od hamulca ręcznego z załączonym dźwiękiem (3 x brak paliwa). Instrukcja - forum - brak płynu hamulcowego - sprawdzam - niby jest, ale do sklepu i dolałem; nie pomogło. Po raz pierwszy podłączyłem się pod VAG'a, sprawdziłem ABS, hamulce i wyskoczyły mi błędy jak w załączonym obrazku.

    pytania:
    1. Co oznaczają kody tych błędów i co może być ich przyczyną, żeby "mechanik" mnie nie zaginał
    2. Czy VAG'a, którego posiadam można jakoś zarejestrować lub aktywować (polubownie).
    3. Czy jest może jakieś lepsze oprogramowanie - oczywiście darmowe lub z możliwością bycia darmowym.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • wow
      Ambiente
      • 2011
      • 227

      #3
      pierwszy blad miałem taki sam ,wymienilem czujke abs jest to informacja ze masz prawy czujnik abs do wymiany , poprostu podaje ci błedy , mi sie włanczał jak jezdziłem z duzo predkościa po zasolonej autostradzie, po paru hamowaniach nalot sie starl i było ok.
      wow wr............

      Komentarz

      • karol_pawel
        Classic
        • 2008
        • 26

        #4
        Ok znalazłem opis tych błędów
        00283 P1711 Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47
        00287 P1721 Sygnał prędkości kół ABS #3 (prawy tył) zakres / działanie – G44

        pytania:
        1. które to są koła - jak patrzymy w kierunku jazdy, czy jak patrzymy na samochód od przodu ?
        2. jakaś instrukcja i cena wymiany tych czujników.
        3. A przewody łączące czujniki z systemem abs - też mogą być przypadkowo przerwane przez "mechanika" - tak, czy nie?

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Oba błędy dotyczą czujników ABS-u w kołach. Pierwszy ( 00287 ) to czujnik koła tylnego prawego, a drugi ( 00283 ) przedniego lewego. Czujniki są zamontowane przy piastach kół.
          Przy robocie mogły się zasyfić od resztek rdzy ( opiłki ) z tarcz hamulcowych lub uszkodzone są wtyczki/przewody. Jeśli to opiłki to trzeba oczyścić czujniki i koła impulsowe ( możliwe, że wystarczy przedmuchać okolice czujników sprężonym powietrzem ale lepiej było by oczyścić ręcznie ).
          Ogólnie prosta sprawa ( jeśli mechanik nie uszkodził mechanicznie czujników ) ale z takim podejściem to raczej zmienił bym mechanika...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • karol_pawel
            Classic
            • 2008
            • 26

            #6
            "Jeśli to opiłki to trzeba oczyścić czujniki i koła impulsowe"

            kowal 2002 - co to są te koła impulsowe i jak dobrać się do tych czujników ?
            no i jeszcze raz pytanie - jak określamy koło - patrzymy w kierunku jazdy, czy przodem do samochodu ?

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              karol_pawel, koła określasz z punktu widzenia kierowcy ( czyli lewy przód to to obok nóg kierowcy ). Koło impulsowe jest zamontowane na piaście ( za tym do czego przykręca się tarczę hamulcową i potem koło). Wygląda to jak kółko z wyciętymi dookoła równymi otworami. Nie wiem czy w OI widać to od środka auta ( jak zajrzysz od spodu/od tyłu na koło ), ale możesz dojść po przewodzie gdzie jest zainstalowany czujnik ABS ( w przednim lewym będziesz miał jeszcze jeden dodatkowy przewód do czujnika zużycia klocków hamulcowych ).

              Najlepiej było by zdjąć koła i tarcze hamulcowe i wtedy wszystko masz na wierzchu, ale to trochę roboty jest i może przedmuchanie powietrzem bez demontażu czegokolwiek wystarczy.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • karol_pawel
                Classic
                • 2008
                • 26

                #8
                Dzięki wielkie za pomoc.

                A co może być przyczyna migania kontrolki hamulca ręcznego ?

                [ Dodano: Czw 18 Sie, 11 13:43 ]
                Mam jeszcze pytanie czy oprogramowanie VCDS-PL 10.6 jest oprogramowaniem w pełni funkcjonalnym po sciągnięciu go ze strony http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=15 ?
                A jeśli nie to jak aktywować owy produkt ?

                [ Dodano: Pią 19 Sie, 11 07:54 ]
                Niestety przedmuchanie czujników nic nie dało. Chciałem ściągnąć z lewego przedniego, ale był tak zapieczony, że przy mocniejszym szarpnięciu zaczynał pękać - tak więc zostawie sprawe jakiemuś mechanikowi - elektrykowi i zobaczymy co z tego będzie.

                Pozdrawiam i dzięki za pomoc

                [ Dodano: Pią 19 Sie, 11 07:57 ]
                Przedmuchanie czujników nic nie pomogło, chciałem ściągnąć jeden z lewego przedniego ale był tak zapieczony, że przy użyciu niewielkiej siły zaczynał pękać - tak więc pozostawie ten problem kolejnemu mechanikowi.


                Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
                Załączone pliki

                Komentarz

                Pracuję...